Poslijedoktorandi i asistenti

dr. sc. Sanja Horvatinčić

dr. sc. Sanja Horvatinčić
Poslijedoktorandica
T. 01 6112 044
E. shorvatΩipu.hr
B. CROSBI bibliografija
N. Academia.edu

Biografija

Sanja Horvatinčić je poslijedoktorandica na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu. Bavi se modernom memorijalnom skulpturom i arhitekturom te podukcijom povijesti kroz kulturne prakse u socijalističkoj Jugoslaviji. U pristupu baštini oslanja se na kritička, interdisciplinarna čitanja suvremenih potencijala memorijalnih struktura, praksi i koncepata.

Diplomirala je povijest umjetnosti te engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2010. godine. Od 2009. do 2011. radila je kao asistentica kustosa u Galeriji Galženica. Od 2011. do 2017. godine bila je zaposlena na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu kao znanstvena novakinja na projektu „Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća“. Godine 2017. doktorirala je na temu „Spomenici iz razdoblja socijalizma u Hrvatskoj – prijedlog tipologije“ pri Poslijediplomskom studiju Humanističke znanosti na Sveučilištu u Zadru pod mentorstvom Ljiljane Kolešnik, znanstvene savjetnice na Institutu za povijest umjetnosti. Godine 2014. provela je tri mjeseca na istraživačkom boravku u Sloveniji pri Sveučilištu u Mariboru, a 2015./2016. godine bila je gostujuća predavačica na poslijediplomskom kolegiju Art for Collective Use: Monument, Performance, Ritual, Body pri Odsjeku za povijest umjetnosti Sveučilišta u Ljubljani. Bila je suradnica je na dva istraživačka projekta Hrvatske zaklade za znanost: pionirskom projektu u polju digitalne povijesti umjetnosti ARTNET (2014.–2018.) i projektu cro_sculpture koji se bavi pojavnostima moderne skulpture u Hrvatskoj (2017.–2020.). Asistentica je na istraživačkom seminaru Gender Politics and the Art of European Socialist States (Getty Fondacija, 2019.–2020.). Autorica je niza znanstvenih i stručnih radova te je sudjelovala i organizirala na desetke domaćih i međunarodnih znanstvenih konferencija i skupova. Bila je pozvana kao predavačica na znastvenim i stručnim seminarima i forumima u Bugarskoj, Rumunjskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Italiji, SAD-u i drugdje. Stručna kustoska savjetnica i autorica poglavlja u katalogu izložbe Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980 (Muzej suvremene umjetnosti, New York, 2018.–2019.). S Ljiljanom Kolešnik suurednica je knjige Modern and Contemporary Artists' Networks. An Inquiry into Digital History of Art and Architecture (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 2018.), a s Beti Žerovc knjige o jugoslavenskoj spomeničkoj produkciji od 1945. do 1990. (Archive Books & Igor Zabel Foundation, 2020.; u pripremi). Vodi međunarodni interdisciplinarni projekt Baština odozdo | Drežnica: Tragovi i sjećanja 1941.–1945., kroz koji se bavi materijalnom kulturom, memorijalnim krajolicima i uslojenim narativima baštine Drugog svjetskog rata u kontekstu suvremene političke i društvene krize. Članica je uredništva znanstvenog časopisa Život umjetnosti.

Od 2020. godine istraživačica je na međunarodnom istraživačkom projektu Modeli i prakse globalne i kulturne razmjene i pokret Nesvrstanih zemalja. Istraživanja prostorno-vremenske kulturne dinamike u sklopu kojega se bavi odnosom nasljeđa jugoslavenske antifašističke borbe i antikolonijalnih pokreta u zemljama globalnog Juga kroz kulturnu razmjenu unutar Pokreta nesvrstanih.

Knjige

Bibliografija (izbor)​